Organizace školního roku 2025/2026 - ZŠ
Seznamy pomůcek
1.ročník
Kraťasy, tričko, tepláky, mikinu, cvičky, bačkory, penál, kufřík, nůžky, na výtvarnou výchovu staré tričko, košili nebo zástěrku, černou tuš, 20 čtvrtek A4, 20 čtvrtek A3, temperové barvy – 10 barev, igelitový ubrus na lavici asi 70x50cm, desky na písmenka, obyčejné tužky č.1 a 2, blok na kreslení, modelínu. Ostatní pomůcky a učebnice děti dostanou.
2.ročník
Sešity :
512 8x
523 2x
510 1x
624 2x
Čtvrtky: 30x malá A4, 20x velká A3,2x barevné papíry, velké temperové barvy, štětce č. 4, 6, 8, černá tuš, lepidlo, nůžky, pastelky, fixy, tužky č. 1,2,3, paleta, kružítko, pravítko, 2 fixy na tabulku, trojúhelník s ryskou, guma, obaly na sešity a učebnice, vodové barvy, voskovky, modelína. ČTVRTKY NEPODEPISOVAT!
3.ročník
Sešity :
512 12x
523 9x
510 2x
624 2x
420 1x
Čtvrtky: 30x malá A4, 20x velká A3,2x barevné papíry, velké temperové barvy, štětce č. 4, 6, 8, černá tuš, lepidlo, nůžky, pastelky, fixy, tužky č. 1,2,3, paleta, kružítko, pravítko, 2 fixy na tabulku, trojúhelník s ryskou, guma, obaly na sešity a učebnice, vodové barvy, voskovky, modelína. ČTVRTKY NEPODEPISOVAT!
4.ročník
Sešity:
544 6x
523 13x
540 2x
440 1x
624 1x
Čtvrtky: 30x malá A4, 20x velká A3,2x barevné papíry, velké temperové barvy, štětce č. 4, 6, 8, černá tuš, lepidlo, nůžky, pastelky, fixy, tužky č. 1,2,3, paleta, kružítko, pravítko, trojúhelník s ryskou, guma, obaly na sešity a učebnice, vodové barvy, voskovky, modelína. ČTVRTKY NEPODEPISOVAT!
5.ročník
Sešity:
544 6x
523 13x
540 2x
624 1x
440 1x
Čtvrtky: 30x malá A4, 20x velká A3,2x barevné papíry, velké temperové barvy, štětce č. 4, 6, 8, černá tuš, lepidlo, nůžky, pastelky, fixy, tužky č. 1,2,3, paleta, kružítko, pravítko, trojúhelník s ryskou, guma, obaly na sešity a učebnice, vodové barvy, voskovky, modelína. ČTVRTKY NEPODEPISOVAT!
Rozvrhy hodin





Přestávky
- 7:30 - 8:15 1.hodina
- 8:15 - 8:25 malá přestávka
- 8:25 - 9:10 2.hodina
- 9:10 - 9:30 velká přestávka
- 9:30 - 10:15 3.hodina
- 10:15 - 10:25 malá přestávka
- 10:25 - 11:10 4.hodina
- 11:10 - 11:30 polední přestávka
- 11:30 - 12:15 5.hodina
Prázdniny
Vyučování začne pondělí 1. září 2025
Podzimní prázdniny: pondělí 27. října a středa 29. října 2025.
Vánoční prázdniny: začínají v pondělí 22. prosince 2025 a končí
v pátek 2. ledna 2026. Vyučování začne v pondělí 5. ledna 2026.
Vysvědčení za první pololetí bude předáno ve čtvrtek 29. ledna 2026.
Jednodenní pololetní prázdniny: pátek 30. ledna 2026.
Jarní prázdniny: 9. března 2026 – 15. března 2026.
Velikonoční prázdniny: čtvrtek 2. dubna 2026.
Vyučování ve druhém pololetí bude ukončeno: v úterý 30. června 2026
Hlavní prázdniny: od středy 1. července 2026 do pondělí 31. srpna 2026.
Školní rok 2026/2027 bude zahájen v úterý 1. září 2026.
Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště je tým odborníků, jejichž náplň práce je vymezena vyhláškou č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách, ve znění pozdějších předpisů, především vyhláškou 197/2016. S veškerými informacemi poskytnutými v rámci činnosti ŠPP je nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů a NAŘÍZENÍM EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů.
Náš tým ŠPP:
Vedoucí ŠPP a výchovný poradce: Mgr. Michaela Kollertová
kontakt: michaela.kollertova@zskrakovany.cz
- - průběžně sleduje chování, prospěch a vzdělávání žáků po dobu školní docházky
- - spolupracuje s rodiči nebo zákonnými zástupci
- - spolupracuje se školním metodikem prevence
- - spolupracuje se školním speciálním pedagogem
- - spolupracuje s třídními učiteli
- - spolupracuje s pedagogicko-psychologickou poradnou, SPC a SVP
- - předkládá návrhy na postup a řešení problémů žáků
- - předkládá návrhy na postup při vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků
- - eviduje odborné zprávy a informace o žácích v poradenské péči i dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů
- - metodicky pomáhá třídním učitelům při řešení aktuálních problémů třídních kolektivů
- - koordinuje spolupráci třídních učitelů se školním speciálním pedagogem
- - je ochráncem práv dítěte v prostředí školy
- - organizuje kariérní poradenství a poradenskou pomoc při rozhodování o dalším vzdělávání žáků 5. ročníku
Školní speciální pedagog: Mgr. Tereza Švandová
kontakt: tereza.svandova@zskrakovany.cz
- - provádí speciálně-pedagogické činnosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- - provádí speciálně-pedagogické diagnostické činnosti
- - sleduje vznik nutnosti speciálně-pedagogické činnosti
- - koordinuje speciálně-pedagogické poradenství ve škole
- - připravuje a ovlivňuje podmínky pro integraci dětí se zdravotním postižením ve spolupráci s dalšími odborníky poskytuje poradenskou a konzultační pomoc rodičům nebo jejich zákonným zástupcům
- - metodicky vede asistenty
- - pomáhá vytvářet a koordinovat vznik individuálních vzdělávacích programů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- - koordinuje spolupráci s PPP, SPC a dalšími specializovanými pracovišti
- - navrhuje a pomáhá realizovat opatření, která směřují ke zkvalitnění vzdělávací práce školy v oblasti speciální pedagogiky
- - dodržuje etický kodex poradenského pracovníka
- - má na starosti schránku důvěry
- - průběžně vyhodnocuje účinnost opatření.
Školní metodik prevence: Pavlína Lehká
kontakt: pavlina.lehka@zskrakovany.cz
- - realizuje, aktualizuje a naplňuje preventivní program
- - sleduje situaci ve škole a inovuje strategie přístupu k prevenci
- - spolupracuje s rodiči nebo zákonnými zástupci
- - spolupracuje s výchovným poradcem
- - spolupracuje se školním speciálním pedagogem
- - spolupracuje s třídními učiteli
- - spolupracuje s institucemi, které zajišťují odbornou pomoc v problematice prevence a zneužívání návykových látek
- - spolupracuje s dalšími odborníky poskytuje konzultační a poradenskou pomoc rodičům
- - zajišťuje informovanost žáků, rodičů nebo zákonných zástupců o činnosti institucí které poskytují pomoc dětem, které mají problémy se závislostmi nebo jinými negativními jevy v jejich sociálním vývoji
- - komunikuje se žáky s obtížemi v adaptaci, se sociálně-vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání
- - koordinuje vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování
- - podílí se na akcích pořádaných školou v oblasti volnočasových aktivit, vedoucích zejména ke stmelování kolektivu.